Forums » Nekategorizováno

Venuša v kožuchu

  • 26. mája 2013 20:33:49 CEST
    Boli ste niekto na tejto hre? V hlavnej postave Mórová a Maštalír. Mórová tam vyzerá moc sexy.
  • 4. júna 2013 16:22:56 CEST
    Tak uz je to vypredane.... Pre nas co nestihli listky treba dufat v opakovanie....
  • 3. júna 2013 16:06:55 CEST
    katarzia v divadle je ako sez bez orgazmu , čiže de facto ak už na niečo idem , alebo niečo robím tak preto aby som mal z toho najvačší možný pocit , je rozdiel či chodíš do divadla iba preto aby si tam bol , alebo len preto aby si zažil katarziu , ktorá ťa obohatí , je rozdiel či pojdem na kvalitnú divadelnú hru , alebo na kvalitnú komerčnú sračku , o tom to je ! a preto výchove divákov treba venovať zvýšenú opatrnosť
  • 3. júna 2013 13:51:53 CEST
    Veď to som ja netvrdil, to skôr ten Kabáč. :D Ja som ti len vysvetlil čo sa rozumie pod pojmom katarzia, keď si sa to spýtal.

    A jemu som len povedal, že divadlo má ďaleko viac perspektív, ako to tu odprezentoval. Stačí si prečítať pár kníh z kriticizmu.
  • 2. júna 2013 16:00:24 CEST
    veď toto :-)
    • 13 posts
    2. júna 2013 15:01:01 CEST
    a prečo by som to mal potrebovať? Katarziu, Prečo by som sa nemal ísť do divadla jednoducho zabaviť?
    • 5 posts
    2. júna 2013 13:03:22 CEST
    tak doteraz som mal za to, že Shakespeare, Dostojevskij,Moliere, Tolstoj, Wagner,Sucháň, Smetana,Bizet, Čajkovskij a podobní, sú velikáni a napísali hry, opery, atd, ktoré mali ľudom niečo povedať, ale ako čítam, ony to sú vlastne iba komerčné sračky. Čo sa človek nedozvie.
    ad taranti: tiež som celé roky žil v presvedčení, že idem na kvalitnú hru a kvalitný herec mi dokáže hru "predať" ..ale ako čítam, ono to tak nie je :-) máš moje
    • 13 posts
    31. mája 2013 15:59:37 CEST
    katarzia má vela výkladov a ten tvoj beriem celkom vystihuje podstatu , iste mám aj ja vela kritikov na moje divadelné hry , ako si poznamenal je škoda že sa divadlá zatvárajú , vačšinou sa zatvárajú malé divadlá ktoré vychovávajú divákov a ktoré nehrajú komerčné komediálne sračky ale hrz kde divák má zažiť vačšiu šancu divadelnej katarzie , mz sme tiež malé divadlo ale držíme ssa nad vodou , s času na čas zahráme aj my komerčnú sračku ale inak hráme pravý opak a kvôli tomu sa chodia ludia na nás dívať dnes večer už máme zase vypredané , cesta ktorou sme si diváka vychovali bola ťažká ale stála zato ,povestná katarzia herca pri stacion ovacion je nikdy neopakovatelná a preto robím divadlo , takže želám aj iným kamenným divadlám vela úspechov pri výchove divákov a divákom zase čo najviac katarzie
  • 31. mája 2013 7:56:24 CEST
    Katarzia, je zhruba akési vnútorné očistenie seba samého v dôsledku stotožnenia sa z určitou divadelnou postavou a spolu-prežitia jej role.

    No napr. tento koncept nabúrava, tusím sokrates, alebo platón, ktorý hovoria, že divák môže nájsť pôžitok v tzv. separácii od postáv a napr. od ich utrpenia, a teda v istej škodoradosti z ich osudov. To je známe aj z bežného života, hlavne tu na svk - veta: "Och, ako dobre, že to nie som ja." alebo ten "slastný pocit": "Ako dobre, že niekto sa má horšie ako ja." Alebo: "Och, to je tak super, že niekto trpí a nakoniec sa ten parchant zabil. Dobre mu tak."

    Toto nie je nič divné, dokonca je to ľudom prirodzené, tuším že to bol Platón, ktorý povedal, že je lepšie ak si tieto prechody pocitov ľudia vybijú v divadle a nechajú ich pri východe von za stenami... a teda že divadlo napomáha pri, povedzme oćistovaní spoločnosti od týchto pocitov. Tak nejak.

    Avšak, Radko Kabáč, táto téoria o Katarzii, o ktorej vravíš ty, je len teória od Aristotela, ktorá mala jednak vo svojom období ale aj neskôr veľa kritikov, doplňovateľov, a pod.

    A keď som hovoril o iných aspektoch divadla, tak som nemal na mysli opak Katarzie, ale napr. Hamartiu, Eirón, Alazón, Archetypy, Hybris či Hubris alebo duch Mýtosu, na čom sa zhodli kritici že je základnou jednotkou členenia hier.

    A čo sa týka chodenia do divadla, neh tam každý chodí pre čo chce.. hlavne neh tam ľudia chodia. Je blbé, ak sa divadlá zatvárajú z fin. dôvodov.

    Čo sa týka mňa, rád idem do divadla, ak ma zaujala kniha alebo film, tak som zvedavý nato, ako podá obsah diela tento model. A potom, je tam taká tá prijemná tma, a anonymita "zízania" jak to opisuje Laura Mulvey: Narrative Cinema and pleasure from watching. :D
    • 13 posts
    30. mája 2013 23:17:08 CEST
    čo je vlastne tá katarzia?
  • 30. mája 2013 21:20:24 CEST
    ....tvoj prispevok bol neskutocny....z poslednych jediny k veci....aj mne sa pacis:-)))))
    • 0 posts
    30. mája 2013 21:16:18 CEST
    vidíš a preto treba divákov vychovávať aby zhliadli dobré hry a prežili katarziu a tá tvoja možno bude taká velká že ked všetci oddídu z divadla ty v rámci katarzie ostaneš nemo sedieť a budeš vnímať svoju vnútornú očistu z ktorej ťa vytrhne ako si správne napísal iba tá upratovačka želám ti vela kvalitných hier a štipku katarzie pri nich ak nejakú zhliadneš odpíš ked sme hrali sarah kane ludia po nás pluli , prežívali svoju poslednú katarziu v divadle , tý čo zostali prežívali inú katarziu a kvoli nej sa oplatí chodiť do divadla takže ešte raz divákov treba vychovávať
    • 0 posts
    30. mája 2013 21:15:40 CEST
    som sa dobre zasmiala..si trefny a pacis sa mi
  • 30. mája 2013 20:41:33 CEST
    a ja som sa ako divak vychoval sam:)) trenoval som sedenie v kresle, na stolicke, pocuval som zprava, zlava, zo stredu, ucil sa umelecky si prekladat nohu a nakoniec som dospel k zaveru ze nakolko neplujem na zem a okolo seba, tak som vychovany divak.
    No a nech som to skusal akokolvek toto moje vychovane divactvo aplikovat v praxi, furt som narazil na nejakeho herca. Tak som dospel k zaveru ze bez tych hercov to asi nepojde, tak som ich teda bol nuteny sledovat co to na tom javisku stvaraju. A cuduj sa svete nie vsetkym to slo rovnako dobre a nie vzdy sa mi to co po sebe na javisku zanechali pacilo, no nakolko som vychovany divak tak som po nich neplul.
    Potom prisiel jeden 26 rokov hrajuci herec a vravi... Chlape tu ide o katarziu ci cosi take a vobec nezalezi na hereckom obsadeni. !!! Ide o svetla vone pocity aranzmaaa!!!! Ty si ale nevychovany divak.
    Tak som teda zasiel do divadla, sadol si na stolicku a sledoval kulisy, nechal sa oslepit svetlami, vnimal vone a chorickost saly i kadejake ine strasne podstatne veci a nakolko bolo 7 hodin rano tak to bolo bez hercov, ved na nic nezalezi. Tak si tak sedim, vyse hodiny a ocakavam ten boom v podobe sialenej katarzie ci cohosi takeho a cely nesvoj som ako na ihlach....
    A tu zrazu ma z mojho ochromujuceho zazitku ocakavanej katarzie vytrne upratovacka, ze ci trpim nejakou uchylkou...

    No asi som tu kazarziu bez tych hercov (ved na nich nezalezi) prepasol. Tak ja sa este asi trochu idem vychovat.
  • 30. mája 2013 18:13:32 CEST
    Prezivanie divadelneho zazitku je vysostne individualne a z uvedeneho dovodu sa mi tato debata javi ako neprinosna.Obsadenie hercov samozrejme ovplyvni celkove vyznenie, kazdy hetrc ma iny spirit a preto to zakazdym vyznie inak.Je vela odtienov sedej...
  • 30. mája 2013 16:17:40 CEST
    ako som napísal nadávky patria do ds ale ds znamená divadelná sála nie ds vztah treba čítať aj medzi riadkamy a divadlo má hlavne vyvolávať katarziu a nie pravý opak to ti potvrdí každý divadelný nadšenec a znalec , a preto treba ako som už napísal divákov vychovávať
  • 30. mája 2013 14:32:46 CEST
    knihu/Venuse v kozichu/ som kupil na prelome 90 rokov na nejakom blsaku v Cechach spolu s knihou Justina, vzhladom na to ze v tu dobu nebola bezna komunita v d-s miestnosti , ani portal domina, v mojom pripade ani net, som ju precital aj 5 krat , od predu od zadu.Niekto v nej objavi hlbsiu myslienku submisivity, aj ked mnohi mozu polemizovat ze skor masochizmu, pre inych, to bude len pornograficke citanie. Odporucam precitat. Divadelnu adaptaciu som zatial nevidel, ale asi nebude vynimkou inych knih, ze filmove , alebo divadelne spracovanie sa nikdy nepriblizi k dokonalosti knihy.
    • 8 posts
    30. mája 2013 12:02:09 CEST
    Ak ma niekto zaujem o tuto knihu dost dlho ju uz maju v Lacnych knihach na Obchodnej v Bratislave. Je v cestine a stoji do 2 eur.
    • 6 posts
    29. mája 2013 21:53:01 CEST
    Radko Kabáč, čo to tu očkuješ za výroky, citujem: nadávky patria do ds. Nadávky nepatria do repertoára ds, určite nie do ds medzi inteligentnými ľuďmi. A teraz nehovorím o jednom štavnatom slovku, ale o vulgarnosti alá trhové pivo.

    ..inak aj o tom divadle, katarzia, to je len jeden aspekt, je tam ďaleko viac pojmov-dojmov, pre ktoré chodí divák do divadla.

    Viď monografiu: Terry Eagleton: Sweet Violance. Je tam zopár úvah o tom, čo všetko znamená a neznamená divadlo a načo všetko by mali alebo nemali ľudia chodiť do divadla.
  • 29. mája 2013 16:55:14 CEST
    katarziu nevyvolá jeden herec , pokial to nie je monodráma ! , je to súhra hercov , kostýmov svetiel , sceny , scénografie, ked som bol na festivale viča balabanova tak hru čudný dážd hral ruský súbor , a na hlavnú postavu mal režisér 5 hercov hodinu pred predstavením si ich zavolal a spýtal sa kto sa dnes cíti a ten kto sa prihlásil prvý išiel hrať , videl som tú hru so štyrmi hercami a vždy to vo mne vyvolalo katarziu čiže ako hovorím na hercoch nezáleží , v našom divadle už vychovávame divákov a dúfam že ešte dosť dlho budeme
  • 29. mája 2013 9:26:19 CEST

    Tak to trosku teda uber... Do divadla sa urcite nechodi na hercov ale na hru i ked nejaka nadrzana obdivovatelka toho ci onoho herca to tak vnimst moze. Ale na druhej strane dany herec byva prave tou zarukou Tebou spominanej katarzie. Kto videl tu istu hru vo viacerych alternaciach mi da iste za pravdu, ze ak odmyslime wau efekt zo zhliadnutia prvy krat, tak prave dana rola obsadena tym alebo tym hercom je ten spustac katarzie. Takze do divadla sa chodi na hru ale hned po vybere hry je u mna aj herec a to hlavne preto, ze ako tu uz niekto spominal nie kazdy herec je doma v danej polohe a sedi mu. Takze herecke obsadenie je tiez velmi podstatne. A prave preto, ze hras divadlo 26 rokov ma tento tvoj postoj dost prekvapil.
  • 28. mája 2013 21:52:21 CEST
    to patrí k ds to si ešte nevidela hru spustošení od sarah cane tak silný akrutý príbeh že krútňava môže ísť ako rozprávka a pritom tak silná katarzia že človek má chuť už neísť do divadla
  • 28. mája 2013 21:42:42 CEST
    morova ako domina....neviem moc ma nepresvecila, a bolo tam na moj vkus moc vela nadavok az nasilu.... a neviem ci by som pochopila dej keby som predtym necitala knihu.... no aj tak stoji za to, to vidiet kazdopadne
  • 28. mája 2013 21:20:32 CEST
    ak chodíte do divadla iba na hercov , takých divákov treba posadiť holou rytou do trnia , do divadla sa nechodí na hercov ale kvoli katarzii ktorú divadlo prináša , na slovensku ešte bude dlho treba diváka vychovávať , tento rok v canes vyhral film o lesbickej láske a režisér bol chlap je to prelom v nímaní sexuality na filmovo plátne odporúčam pozrieť !!!! divadlo hrávam už 26 rokov a hral som už aj tvrdšie hry ako je venuša v kožuchu, lebo komerčné divadlá to majú za strop !!
  • 28. mája 2013 20:37:42 CEST
    Ti co to videli, ako to hodnotite? Mna osobne odradza obsadenie Moorovej do postavy dominy. Ona vie dobre zahrat iba jednu polohu a domina to prave nie je.....
  • 28. mája 2013 19:53:38 CEST
    Keby to nebolo vypredane, stalo by zato urobit organizovane predstavenie