4. apríla 2016 16:14:27 CEST
Pokial viem, tak tí ešte žiadne zákony neprijali. Ked už sa bavíš o tých dvoch.
Kritizuj ich, až sa pod dajaký blbý zákon podpíšu svojím hlasováním.
Ale inak, čo sa týka prijímania zákonov. Návrh zákona vždy pripravujú experti na konkrétnu oblast. Potom ten návrh ide do parlamentu, kde ho dostanú poslanci k čítaniu. každý poslanecký klub má svoje odborníky, ktorí dajú k návrhu pripomienky, a tie sa potom prerokovavajú v parlamente. A na základe konsenzu sa potom hlasuje o návrhu zákona. A až sa prijme zákon aj s prípadnými pozmenujúcími návrhmi, tak ho podpisuje, predseda parlamentu a premiér. A potom ten zákon dajú k podpisu prezidentovi. Ten môže, ale nemusí zákon podpísat, na zaklade doporučenia jeho odborníkov. ked ho nepodpíše, vrací sa spat do parlamentu, kde o nom musí opatovne rokovat a prijat prezidentove pripomienky, alebo prehlasovat prezidentské veto. A až potom zákon vstupuje v platnost. A vláda môže vydat vykonávací predpis, alebo na základe zákona vykonávat kontrolnú činnost.
Keď sa zákon schvaluje v parlamente, musí zaň hlasovat nadpolovičná väčšina prítomných poslancov(uznášania schopný parlament je, ked je prítomných 79 a viacej poslancov). Ked sa hlasuje o vrátenom zákone prezidentom, musí to byt nadpolovičná väčšina všetkých poslancov parlamentu. Keď sa hlasuje o zmene ústavy, alebo ústavnom zákone, musí byt 3/5 všetkých poslancov.
Tolko vo veľlkej stručnosti o prijímaní zákonov. Podrobneji by to bolo tak na 10 A4, a na to nemám ani chut ani čas, to písat.